innity

pages

Monday, April 27, 2015

5 SEBAB MENGAPA NAJIB MESTI LETAK JAWATAN SEKARANG?


Perlu diinsafi MONEY IS NOT POWER TAPI SUARA DAN KEPENTINGAN RAKYAT IS THE REAL POWER yang akan menentukan BN menang atau kecundang pada PRU 14 akan datang. 

Najib boleh tabur BRIM macam dukun 
menebar bertih untuk memuaskan para puaka tapi percayalah sebahagian besar rakyat akan menolak BN seperti mana yg berlaku pada PRU 13. 

Takdirnya diadakan referendum patutkah Najib meletak jawatan sebagai PM hari ini besar kemunginan 90% para pengundi akan menolak beliau!

Hukum karma akan berlaku. Jangan cuba memperlekehkan kuasa Allah seolah-olah kuasa yang anda miliki itu hak mutlak anda dan isteri anda. 

Ombak kebencian rakyat semakin mengancam. Kamu dan bini mungkin tidak menghormati Tun M dan kamu mengupah para balaci yang tak bermaruah menghina negarawan 89 tahun yg dijulang tinggi di persada antarabangsa dan di kalangan rakyat Malaysia yang anti kemungkaran. 

Banyak pihak berpendapat bala akan menimpa rakyat dan negara tercinta ini sekiranya Najib dan Rosmah yg super rakus super boros kekal sebagai PM. 

Jangan terlalu tersilau dengan kuasa yg dipinjam Allah. 

Ingat bapa kamu, Tun Razak, memberi kepada Ku Li pingat mas dan wang USD30 ribu yang bapa kamu dapat sebagai negarawan cinta keamanan oleh Presiden Filipina pada waktu itu. 

Itulah harta peninggalan bapa kamu yang diserahkan Ku Li kepada ibu kamu. 

Kamu dan Rosmah boleh berfantasi sebagai raja di zaman bahari dengan segala kehebatan, kekayaan dan kekuasaan pada hari ini. 

Ingat ada empat isu besar yang akan membuat rakyat menolak BN sekiranya kamu masih kekal sebagai PM sampai PRU 14.

Lima isu besar itu ialah: 

1. skandal 1MDB yang kamu gagal menjelaskan kemusykillan rakyat dan Tun M 

2. GST seperti pukat harimau yg membebankan rakyat miskin dan berpendapatan sederhana. 

3. Siapa memberi arahan kepada dua polis menjadi pembunuh Altantuya? Bukan hantu raya atau syaitan tapi mesti manusia yang berpangkat lebih tinggi dari dua polis tersebut. 

4. Rosmah Mansor yg mengangkat dirinya sebagai First Lady ratu boros super rakus 

5. Korupsi o korupsi yang memperkenalkan Malaysia sebagai salah sebuah negara korup di dunia sekarang.

Percayalah, wahai Najib dan Rosmah, ahli-ahli UMNO yang berjuang di jalan Allah, anti kemungkaran akan bersama dengan jutaan rakyat yang cinta damai menjadi penyokong kuat kepada Tun M. 

Mungkin kamu boleh membeli setengah manusia yang rapuh semangat, berjiwa hamba dan tak bermaruah. Tetapi ingat, kamu tidak boleh menguasai aspirasi berjuta rakyat Malaysia yang mahu kamu meletakkan jawatan sebagai PM dengan segera. 

Allahhu-Akbar, Allahu-Akbar, Allahhu-Akbar!

Tulisan : 

36 comments:

  1. Bila LGE boros kat Pulau Pinang Melayu ini tak nampak....jadi bisu walaupun telah terbukti. Bila Melayu bernama Najib ternampak dosa yang amat besar oleh Melayu ini biarpun telah dijelaskan. GST ada disekeliling bumi Malaysia termasuk bumi bapa saudara LGE Singapura serta Indonesia, Thailand dan Filipina. Semua rakyat mereka terima demi masa depan. Begitu juga dengan isu ISA, Sinagpura masih mengekalkan ISA sebab itu keperluan bapa saudara LGE. Tapi di Malaysia Melayu ini meraung untuk bubarkan ISA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Labu apa yg ko nak cerita ni?

      Delete
  2. GenerasiMahazalimApril 27, 2015 at 8:54 PM

    Celakalah pemfitnah Najib.
    Tidak ada keinginan aku nak membela Najib, tapi bencinya aku pada pemfitnah yang menjadi sesumpah.. munafik dalam UMNO..

    Aku rakyat biasa juga menyokong Najib tanpa dibayar SESEN pun, malah aku tidak terima BRIM kerana tiada keperluan.
    Celakalah rejim2 pemfitnah Mahazalim yang sekian lama memecahbelahkan Melayu dan UMNO. Hanya kerana tidak mahu ikut kehendak Mahazalim maka Pak Lah dan Najib dikorbankan.

    Apakah kerana jasa lalu Mahazalim, maka halal dan dibolehkan Mahazalim melakukan apa sahaja yang dia suka.. dan dilapik dengan alasan Mahazalim itu bijak?

    Bijak tapi jika zalim buat apa? Bijak hanyalah pinjaman Allah., Kenapa nak disembah Mahazalim, demi Mahazalim Najib mesti dikorbankan.. 89 tahun umur Mahazalim tapi hati kematu dan tida takut dgn kematian. Masih terbayang2 wang berbillion2, jambatan bengkok berbanding berjuang soal Agama, soal Aqidah, soal anaknya Marian yg separa kufur dengan Agama..

    Apakah tidak kenyang Rejim Pencacai Mahazalim mengunyah wang rakyat selama 23 tahun dengan kroni2 di kayakan sekaya2nya.. ?

    Apakah pengganti Najib akan bebas akan selamat atau juga akan memerintah dlm telunjuk kai Rejim Mahazalim?

    Demi Allah.. aku sebagai rakyat biasa yang tiada apa2 ini tidak sama sekali redho dengan saki baki Rejim Mahazalim yang sednag REPUT di mamah usia ini..

    Jika Najib ada kesalahan jelas.. kamu lapurkan lah pada Polis, SPRM, SUHAKAM mari lihat supaya rakyat seperti aku nampak mana bukti kesalahan Najib,

    Atau Rejim Mahazalim takut dengan ppenyelewengan lalu wang Pertrona lenyap tanpa dikesan..

    Ingatlah Allah Maha Kuasa.. kezaliman Rejim Mahazalim akan dibalas Tuhan.. jatuhnya Najib takkan beri apa2 untung pada Rejim Mahazalim.. golongan kamu takkan berjaya merosakkan Malaysia dengan tipuhelah2 lalu..

    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 8.54pm,

      Se Zalim zalim Tun Mahathir rakyat hidup aman damai rakyat hidup tak rertekan seperti sekarang ni

      Apakah tuan 8.54 maksudkan Tun menyeleweng menggelapkan wang dizaman pentadbiran nya? Sila beri butiran nya?

      "Jika Najib ada kesalahan jelas.. kamu lapurkan lah pada Polis, SPRM"

      Laporan dah buat dah contohnya ....1MDB

      "Atau Rejim Mahazalim takut dengan ppenyelewengan lalu wang Pertrona lenyap tanpa dikesan.."

      Cuba perjelaskan mana wang petronas yg lenyap tu? Mungkin boleh kami bantu?

      Jelas 8.54pm tak ada bukti dan fakta...kamu bersumpah, kamu menfitnah kamu terimalah balasan yg setimpa....l jika tidak didunia akan tetap terima diakhirat.

      Delete
    2. Tun m telah membangun kan malaysia dgn pesat sekali, plus highway, klcc, sepang airport,dan banyak sekali. tujuan jembatan bengkok adalah utk bersaing dgn singapura, sepatutnye diteruskan, membatalkan projek ni hanya menguntungkan singapuira , sebab tu singapura tak mahu jambatan bengkok,

      Delete
    3. Ini cerita mahazalim ni cerita apa.....ko baru balik dari bertapa ka?. Ko faham tak zalim ni macamana?. Ko tahu tak yg najib dah buang/tukar dan berhentikan semua yg cuba tanya atau siasat kes yg najib terbabit....?tak tahu kan!?

      Delete
    4. Ini semua BODOH punya orang,budak sekolah pun dah boleh faham jalan cerita najib rosmah dan tun m, a to z.

      Delete
  3. Cehh.. dlu Madey ajar org UMNO derhaka dgn Raja2 Melayu.. krisis Perlembagaan.. semua macai patuh.. skrg Najib perintah Madey ajar UMNO derhaka pd PM..
    Madey ni nyayok.. tp nyayok yg untung pd die dan anak2 die..

    ceh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derhaka kepada raja?

      Ingin perjelaskan Tun hanya ingin membataskan kuasa raja tak boleh suka2 lakukan jenayah atau menganaiya takyat

      Nah sekarang tanggung lah tulisan kamu ni jika tak di balas di dunia akhirat tetap menanti!

      Delete
  4. Aku sukong Najib berundur dengan kadar SEGERA. AllahuAkbar!!!!!

    ReplyDelete
  5. Masaalah juga kalu x pandai beretorik dan jd munafik ni jibbb....

    Kene jd cam nuar jibb.... pandai klentong dan retorik......

    Bru rakyat sayangg......

    Kalu pandai wat kerja tp senyapp.... mmg kene pijakk laaa jwbnya....

    ReplyDelete
  6. Najib mesti letak jawatan skrg sbb Rejim MAdey kutty sudah tak tahan lapar lagi..
    Wang 1MDB terliur mereka lihat untuk disonglap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg terliur? Siapa yg menggangotai rejim madey ini? Adakah mereka dibayar ? Di upah seperti Najib sendiri akui dia punyai barisan bloger berbayar?

      Delete
  7. Paling yang tidak sepatutnya dilakukan oleh Najib ialah menghapuskan ISA

    ReplyDelete
  8. Tulisan yahya ismail pun bukan mengambarkan aspirasi seluruh rakyat malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin tak ada aspirasi kepada bloger upahan ahjibgor...kami hanya sayangkan dan prihatin kepada alif ba ta itu lebih memadai kepada perjuangan kami!

      Delete
  9. PUKIMAK Tun Mahathir..Mahzalim Hahafiraun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong najib sebab benci kat mahathir? Kahkahkah ....buduh nya melayu. Sat gi bila umno dah jatuhkan najib ganti dgn KJ ampa benci pula dgn najib sebab sokong KJ.

      Delete
    2. Alhamdullillah kepada saudara 1.31am

      Delete
    3. Ini jantan/betina yg xde telor? Berani maki tp xberani pamer profile,aku rasa ini bukan seorg muslim malah lagi teruk dari org kafir. Control lah sikit dlm bulan ramadhan ni kalo ko ngaku islam.

      Delete
  10. Astaghfirullah!

    Buruknya bahasa dan perangai pencacai PM Najib.

    Tak terima bayaran konon!

    Jangan bersumpah sesuka hati.

    Nanti dimakan sumpah ditelan tanah.

    Sebab tu banyak bala yang datang, dimakan sumpah.

    Tun M dulu tidak pulak suka bersumpah sesuka hati.

    Makin kamu mengata Tun M, makin besar pengaruh Tun di hati rakyat.

    Tun sentiasa ada di hati UMNO akar umbi. Kelas bawahan UMNO seperti diberi jolokan Ketua Pemuda UMNO.

    Tun juga ada sebenarnya hadir di hati kelas atasan UMNO.

    Hakikatnya penjawat awam bersama Tun.

    Cuma sokongan mereka tak terluah dengan kata-kata, disimpan dalam, dan moga dengan izin-Nya jua, ia bukan rahsia lagi dalam masa terdekat. Ameen.

    ReplyDelete
  11. Pemimpin yg hebat akan gunakan KUASA SEMASA MEMPUNYAI KUASA.., maka DSN berterus teranglah walaupun pahit utk diluahkan.., 1MDB adalah isu yg perlu diperjelaskan pd rakyat supaya kekaburan dpt diterangkan dgn bukti.., mengapa CEO 1MDB bertukar kpd Arul sekiranya 1MDB benar2 berjaya dan mendtgkan untung??? Persoalan ini harus dijawab oleh DSN sebagai PM dan mencetus 1MDB.., sekiranya benar 1MDB ini rugi dan rakyat dari semua golongan kena bayar kerugian 1MDB melalui GST maka wajarlah DSN dan DSRM melepaskan jawatan sebgai PM dan 1st Lady..,

    SEKIRANYA IA ADALAH FITNAH TUN M MAKA PM GUNAKAN KUASA YG ADA UTK MENYAMAN ATAU LETAKKAN TUN DISEBELAH DSAI DI SG BULOH...,

    Undur DSN undur sebelum UMNO terkubur selepas PRU14..., Allahuakbar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah perkara yg wajib d selesaikan supaya raayat tidak fitnah memfitnah dan ada juga yg berani bersumpah tampa mengetahui kebenaranya bangunlah raayat Msia negara dunia mentertawakan kamu

      Delete
  12. Assalam
    Kah....
    Kah....
    Kah....

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. Pehhhhh nama kiasfansuri....boleh cop Tun Nyanyuk? Apa lu ingat kun fa ya kun? Boleh senang2 nak buat magik? Kata2 siapa yg boleh JADI? makam qabul? sudah tentu mereka2 kekasih ALLAH S.W.T?

      Lu Qabul takde....Cabul ada la...

      Delete
    2. tak takot ke mengata orang nyanyok.bimbang anda pula yg nyanyok dah tua nanti...

      Delete
  14. Apa kau org ni..tak habis habis..LGE di Penang ada ajenda ..kita hormat..PM ada ajenda..kenapa nak marah marah komen itu komen ini.. biarlah dia buat kerja..yg pasti PM tu Melayu Islam. Mcm mana jahat pun dia..dia mesti ingat agama dan bangsa dia. Kita doa jer biar dia tetap perintah dan jadi PM kita. Berdialah kita supaya dia jadi baik..klu pun dia jahat..jgn tuduh tuduh tak baik. Beri komen positif dan membina..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.44pm, Nak tunggu negara kucar kacir baru nak berundur? Kalau najib berhenti ada ramai lagi yg boleh jadi PM, Oh ye tak semestinya Muhyiddin.

      Takde siapa yg sokong LGE tue..heran gak ketika dia perlekeh agama dan bangsa lu kat mana?

      Delete
  15. Dasar Tun yg asyik memberi matakail kpd melayu tak membuahkan hasil. Dan berpuluh tahun DEB tak berjaya jgk.Sedarlah hakikat yg sebenar..melayu memerlukan modal yg kuat dan besar..gaji penjawat awam perlu dinaikan..ekonomi masyarakat diluar bandar perlu dikuatkan.Sedarlah forma memmberi matakail tidak membuahkan hasil bila dlm realiti kehidupan yg sebenar.

    ReplyDelete
  16. Lebih baik DEB dari BR1M, bertaubatlah saudara orang yg tak ada agama pun boleh sedar mana yg baik dan salah

    Kembali lah ke pangkal jalan jangan makan duit haram tu....

    ReplyDelete
  17. Bila kita baca komen komen pembaca dlm blog ni, nampak sgt org melayu sgt emosi dan mudah dipecah pecah. Perlukah kita sampai berpecah? Perlukah berdendam dan melabel saudara sebangsa kerana ada orang yg nak kita pertahankan? Tahu tak ahli Politik yg kita pertahankan Itu baik Tun dan Najib Mark sudah pun merasa jadi PM, mereka sudah kaya tapi kita rakyat yg hidup seciput pendapatan ini semakin sempit kerana bergaduh dan stress sesama sendiri. Biarjan mereja sesana ahli Politik selesaikan dan kita perhatikan shj.
    Nak sokong mana mana pemimpin silakan tetapi Jgn jadi bodoh memecah belahkan persaudaraan.
    Yang Tun nak minta TURUN dan Najib Pertahan adalah jawatan bukannya pasal aqidah, hak melayu dan perlembagaan.
    Jadi Jahn terjebak dan membuat musuh gembira.

    ReplyDelete
  18. itulah lumrah manusia yg berkuasa......mengunakan kuasa utk kepentingan tertentu...
    sekarang zaman bukan 20 tahun dahulu... sekarang maklumat semuanya dihujung jari.
    kalau betul semuanya fitnah sangkalkan dengan fakta.... biar rakyat faham...jawab soalan Tun M.

    ReplyDelete
  19. Kalau kau yg pro Ahjibgor rasa Ahjibgor hebat, Bubar parliment kita lihat..Hasilnya..Rakyat terima KPI, ETP, GTP entah apa apa tu...Rakyat punya Poket da koyak..Kilang byk tutup..keja semua gaji murah d borong oleh pendatang

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com